درآمد زایی از یوتیوب

یوتیوب

یکی از پربازدیدترین وبسایت ها اینترنتی و دومین موتور جست و جوی جهان میباشد.فعالیت و تولید محتوا در این بستر افراد زیادی را ثروتمند کرده است.

امروز در این بخش قصد داریم نحوه‌ی درآمدزایی از این شبکه را به شما اموزش بدیم.

کسب درآمد از تبلیغات

ماند هر سرویس اینترنتی دیگر در یوتیوب همچنان محتوا در اولویت قرار دارد در نتیجه اولین فاکتورداشتن یک کانال یوتیوب میباشد که شامل مجموعه ای از طرفداران و دنبال کنندگان وفادار است که توسط محتوایی جذاب تغذیه میشوند. درواقع اکثرکانال‌های درآمدزای یوتیوب قبل از شروع به کسب درآمد این جریان را ایجاد کرده‌اند.این جذب مخاطب همراه با ارائه محتوای با کیفیت صورت گرفته است. که در مراحل بعدی به چگونگی تولید یک محتوای جذاب و کاربر پسند میپردازیم.

یوتیوب بستری مناسب را برای درآمدزایی به تولید کنندگان ارائه میدهد

اگر میخواهید از یوتیوب درآمد داشته باشید در مرحله اول باید در برنامه “Partner Program” ثبت نام کنید پس از آن یوتیوب محتوای کانال شما را آنالیز خواهد کرد و بلافاصله بعد از این که آمار بازدید به بیش از 4 هزار ساعت در سال برسد جواز شما برای ورود به سیستم درآمد از طریق تبلیغات از جانب یوتیوب صادر خواهد شد.لازم به ذکر است که تعداد مخاطبان شما در طول این مدت باید 1 هزار نفررسیده باشد.یوتیوب درهمین مرحله,محتوای با کیفیت و اختصاصی را هدف سیستم اعتبارسنجی خود قرار داده است.تا فقط تولیدکنندگان حرفه ای بتوانند از این بستر کسب درآمد کنند.

در مرحله‌ی بعدی باید کانال را برای ورود به سیستم درآمدزایی آماده کنید.بعد ورود به اکانت یوتیوب,در سرویس creatoracademy.youtube.com وارد پروفایل شده وقسمت Monetization را انتخاب کنید. پس از آن نوبت به ثبت نام در سرویس AdSense میرسد که با توجه به این که این سرویسدر کشور ما مسدود میباشد باید از طریق فیلترشکن ها یا افرادی که که در خارج از کشورزندگی میکنند اقدام به ثبت نام کنید.اتصال کانال یوتیوب شما به این سرویس پیگیری تبلیغات و درآمد زایی شما از این راه را تضمین خواهد کرد.پس از انجام مراحلی که گفته شد نوبت به آماده سازی محتوای مجاز برای کسب درآمد از طریق تبلیغات میرسد.در حقیقت دراین بخش,یوتیوب قوانین و سختگیری هایی برای تضمین کیفیت و همچنین قانون کپی رایت دارد. به همین خاطر در آموزش آکادمی این سرویس نیز بخشی مهم برای توضیح ویدیو های با قابلیت درآمد دارد.

مناسب بودن ویدیو برای تبلیغات، شرط ابتدایی یوتیوب برای درآمدزایی است

شرط اول یوتیوب(و شرکت مالک آن یعنی کمپانی گوگل) برای ویدیوهای با هدف کسب درآمد مناسب بودن آنها برای تبلیغات است. شروط اولیه برای مناسب بودن بودن ویدیو دراین بخش رعایت قوانین یوتیوب مانند : عدم انتشار محتوای توهین آمیز و غیر اخلاقی یا موارد دیگر است.البته شرایط کسب درآمد از تبلیغات کمی جزئی‌تراز قوانین اولیه هستند و به همین خاطرتولید کنندگان محتوا و صاحبان کانال باید هر دو را مطالعه کنند.

اگر قصد دارید تنها در برخی ویدیوها، استانداردهای تبلیغاتی را رعایت کنید، این امکان وجود دارد که برای ویدیوهای دیگر، درآمد تبلیغاتی را لغو کنید. در حقیقت، اگر کانالی با هدف کسب درآمد تبلیغاتی فعالیت کند و این امکان را در ویدیوهای ناهماهنگ با قوانین درآمدی غیرفعال نکند، امکان حذف آن از سرویس وجود دارد.

علاوه بر مواردی همچون توهین,تبلیغات مواد مخدر,نژاد پرستی و موارد مشابه کپی رایت محتوای استفاده شده در ویدیو نیز اهمیت بسیار بالایی برای کسب درآمد. برای مثال اگر شما در ویدیوی خود از موسیقی پس زمینه‌ای استفاده کنید که شامل قوانین کپی رایت باشد ,امکان غیرمجاز شدن آن محتوا وجود دارد در حقیقت شما باید برای استفاده از آن موسیقی,از صاحب اثرمجوز لازم را دریافت کنید.

پس از اینکه از مناسب بودن ویدیوهای خود برای تبلیغات اطمینان حاصل نمودید باید با انواع تبلیغات درشبکه یوتیوب آشنا شوید.تبلیغات این سرویس ویدیویی در انواع ابعاد و فرمت ها به شما نشان داده میشود. یوتیوب، ۶ نوع تبلیغات متنوع برای ویدیوها به شما پیشنهاد می‌کند که به ‌صورت نمایش کارت کنار ویدیو، نمایش ویدیوی تبلیغاتی پیش از ویدیوی اصلی یا بنرهای متحرک روی تصویر ویدیوی اصلی شما، قابل انتخاب هستند. انتخاب نوع تبلیغات، باید نسبت به نوع ویدیو و محتوای شما انتخاب شود تا علاوه برکسب درآمد مناسب جذابیت محتوا را نزد مخاطب کاهش ندهد.

جذب مخاطب، باید قبل از ورود به سیستم درآمد زایی انجام شود

به خاطر بسپارید که برخیاز کاربران یوتیوب در سرویس Premium این شبکه بزرگ ثبت نام کرده‌اند واز امکاناتی مانند تماشای ویدیو بدون تبلیغات استفاده میکنند.یوتیوب برای تشویق کردن تولیدکنندگان محتوا به ساختن ویدیو, امکان کسب درآمد از این کاربران را نیز فراهم کرده است,دراین حالت شما از زمانی که کاربران پرمیوم برای دیدن ویدیوهایتان صرف کرده‌اند درآمد کسب میکنید . در واقع محتوای با کیفیت شما باعث میشود حتی بدون درج تبلیغات هم درآمد داشته باشید.

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد دید که تبلیغات در یوتیوب یکی از راه های خاص و با پیش نیازهای متعدد باری کسب درآمد از یوتیوب میباشد; اما آماربالای کاربران این سرویس و جذابیت روز افزون محتوای ویدویی برای کاربران امکان کسب درآمد از راه دیگر را نیز فراهم کرده است.با این تفاسیر اگر محدودیت های دسترسی و ثبت نام در سرویس تبلیغاتی شما را از کسب درآمد از راه تبلیغات منصرف کرد,میتوانید راهکارهای جایگزینی را انتخاب کنید.مانند تبلیغ برندهای مختلف که البته این نوعی تبلیغ به حساب می‌آید!

چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟

همان که در ابتدای مقاله گفتیم محتوا عنصر اصلی جذب مخاطب و همینطور کسب درآمد در یوتیوب است.در حقیقت مرحله‌ی اول برای جذب مخاطب و سپس تبدیل کردن آن ها به منبع درآمد,تولید ویدیوهایی است که افراد را به مراجعه‌ی دائمی به کانال شما تشویق کرده و حتی در مراحل بالاتر,آنها مجاب به پرداخت حق عضویت کند.در این بخش, به طور خلاصه به راهکارهایی برای جذاب‌تر کردن محتوای ویدیویی میپردازیم. به خاطر داشته باشید که این اصول نه تنها در یوتیوب بلکه در هر سرویس انتشار ویدیوی آنلاین دیگرهم قابل استفاده میباشد.

برنامه‌ریزی و انتخاب موضوع

پس از کسب اطمینان از کیفیت این دو مورد، نوبت به مهم‌ترین بخش یعنی برنامه‌ریزی زمانی می‌رسد. ویدیو نیز مانند هر محتوای دیجیتال دیگر، باید منظم و پیوسته تولید و پخش شود. به بیان دیگر باید پیش از شروع هر کار، یک تقویم محتوایی برای این بخش طراحی کنید. انتخاب موضوع، طول ویدیوها، زمان و توالی انتشار، مواردی هستند که باید در این بخش مد نظر قرار دهید.

برای برنامه‌ریزی محتوایی و آماده کردن موضوع و حتی داستان ویدیوها، چند موضوع بیش از بقیه مفید خواهد بود. ویدیوهای آموزشی و سرگرمی همیشه در صدر پربازدیدترین محتوای یوتیوب قرار دارند. آموزش آشپزی، ورزش و بدنسازی، ساخت کاردستی یا DIY، آموزش‌‌های سبک زندگی، ویدیوبلاگ و موارد این‌چنینی، از جذابیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان محتوای ویدیویی برخوردارند.

کارشناسان محتوای ویدیویی، یک عبارت کوتاه را برای توصیه‌ی انتخاب موضوع محتوا استفاده می‌کنند: آیا ویدیوی شما باعث می‌شود که کاربران احساس بهتری در زندگی داشته باشند؟ همین سوال ساده شما را در مسیر طراحی راهنمایی خواهد کرد. در نتیجه‌، تولید محتوایی پر از اطلاعات تکراری یا ارسال موج منفی، نگرانی و ناراحتی، هیچ‌گاه مخاطب بالایی جذب نخواهد کرد.

منبع:Rayanist.ir